mandag 23. april 2012

Tørt, tøft og nytt!!!

Det har vært en god kvam-helg!

Lørdag morgen ringte Vegard V. han hadde et tidsvindu på ettermiddagen fra ca 1630 til 1830. Vi dro ut til Buldre-Bohus der jeg hadde et nesten ferdigpusset prosjekt, mens Vegard hadde et prosjekt det gjenstod litt mer pussing på. Denne dagen ble en oppvisning av effektivitet og klatreglede. Etter litt tau vas pusset vegard sitt prosjekt og fikk bestigning på Levva Livet (5)? Jeg pusset toppen mens Vegard var i gang med klatringa, da han kom opp satte han en knute på tauet jeg hang i og firte av i mangel på anker. Vel nede pakket han og beinet ned til bilen. Ruta føyer seg inn i nye flotte trad ruter på nedre klippe på vestre.


Pussing.....

og klatring.

Intens pussing på toppen....

og rolig klatring.

En stilstudie i eminent teknikk.

Fine flytt, godt sikret og en stilig avslutning.

Etterpå var det min tur på en bratt, intes og kort linje rett til høyre for Levva Livet (5)?, etter den vanlige prosessen med å senke egne og andres forventninger med å klage på alt mulig, gikk jeg på og fikk bestigning på Forbudte følelser (6+)?

Tungt sikrings arbeid.

Litt bratt og litt intens.

Som sikrer står førstebestigeren av Mjelk og honning (7+/8-), jeg tenker forbudte tanker, jeg føler forbudte følelser..


Det vil bli lagt ut en egen fører for klipp; Nedre vestre. Siden det er full fres og stor aktivitet kommer denne etter hvert. Men for de som er gira er det bare å snakke med en av gjengen. Per i dag er det 7 etablerte linjer og minst 6 prosjekt ( det er litt pusse arbeid). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar